Wednesday, April 9, 2014

ႏိုင္ငံယဥ္ေက်းမႈအသစ္ႏွင့္ သမီးကေလးေက်းရြာ၏ ျဖစ္ေထြ

                 လြန္ခဲ့တဲ့အပတ္က သတင္းစာတစ္ေစာင္မွာ သမၼတဦးသိန္းစိန္ေျပာၾကားခဲ့တဲ့ သမၼတသက္တမ္း သံုးႏွစ္ ျပည့္မိန္႔ခြန္းကို ဖတ္ခဲ့ရတယ္။ ထိုမိန္႔ခြန္းထဲမွာ သမၼတက အစိုးရနဲ႔ အတိုက္အခံဆိုတဲ့ ပဋိပကၡအသြင္ ေဆာင္တဲ့ အျမင္သေဘာထားေတြကို ကိုင္စြဲျခင္းမျပဳဘဲနဲ႔ အမ်ဳိးသားအက်ဳိးစီးပြားအေပၚ အေျခခံၿပီး လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္မ်ားအျဖစ္ သေဘာထားကာ လက္တြဲေဆာင္ရြက္သြားၾကဖို႔ တိုက္တြန္းခဲ့ပါတယ္။
ဒါ့ျပင္ သမၼတက “သံုးႏွစ္ျပည့္ေျမာက္တဲ့ဒီအခ်ိန္မွာ လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္အသြင္ ႏုိင္ငံေရး ယဥ္ေက်းမႈအသစ္ကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေဖာ္ေဆာင္ႏုိင္ခဲ့ၿပီဆိုတာကို အထင္အရွား ေတြ႕ေနရၿပီ ျဖစ္ပါတယ္”လို႔ ေျပာဆိုခဲ့ တယ္။
ကၽြန္ေတာ္ သမၼတေျပာၾကားသြားခဲ့တဲ့ ႏိုင္ငံေရးယဥ္ေက်းမႈအသစ္အေၾကာင္းကို အနက္ဖြင့္ဖို႔ စဥ္းစားေနခ်ိန္မွာပဲ ထုိေ၀ါဟာရကို လက္ေတြ႕ သ႐ုပ္ေဖာ္ျပသလိုမ်ဳိးျဖစ္တဲ့ သတင္းတစ္ပုဒ္ကို ဖတ္လိုက္ရပါတယ္။
ထိုသတင္းကေတာ့ “ရွစ္ဆယ့္ရွစ္မ်ဳိးဆက္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးနဲ႔ ပြင့္လင္းလူ႔အဖြဲ႕အစည္း” ရဲ႕ နံပါတ္ႏွစ္ေခါင္းေဆာင္လို႔ ယူဆရတဲ့ (နံပါတ္တစ္ ျဖစ္ခ်င္လည္း ျဖစ္မွာေပါ့) ဦးကိုကိုႀကီးနဲ႔ သူ႔ရဲ႕ သတို႔သမီးတို႔က ေန ျပည္ေတာ္ရွိ သမၼတ႐ံုးကို သြားေရာက္ၿပီး သမၼတဦးသိန္းစိန္ကို မဂၤလာေဆာင္ဖိတ္စာေပးတဲ့သတင္းပါ။ သမၼတ႐ံုး၀န္ႀကီးတစ္ဦးျဖစ္တဲ့ ဦးေအာင္မင္းက ကိုကိုႀကီးတို႔မဂၤလာေမာင္ႏွံကို သမၼတကေပးတဲ့ မဂၤလာ လက္ေဆာင္ အထုပ္တစ္ခုကိုေပးေနတဲ့ သတင္းဓာတ္ပံုကိုလည္း ေတြ႕ရပါတယ္။
ဓာတ္ပံုထဲမွာေတာ့ ထံုးစံအတိုင္းပဲ ကိုကိုႀကီးတို႔ေမာင္ႏွံက သြားေတြအားလံုးေပၚတဲ့အထိ ၿပံဳးရယ္လို႔ေပါ့။ သို႔ေပမယ့္ ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီး ဦးေအာင္မင္းရဲ႕ မ်က္ႏွာကေတာ့ ခပ္မဲ့မဲ့ ျဖစ္ေနတာ ေတြ႕ေလရဲ႕။
ထိုသတင္းနဲ႔ ဓာတ္ပံုလို ျဖစ္ရသူေတြထဲက အခ်ဳိ႕က “သမၼတႀကီးကေပးတဲ့ မဂၤလာလက္ဖြဲ႕ဆိုေတာ့ ကား ေသာ့ေလာက္ေတာ့ျဖစ္လိမ့္မယ္”လို႔ ထင္ေၾကးေပးၾကတယ္။ တခ်ဳိ႕ကလည္း အနည္းဆံုးေတာ့“စိန္လက္ စြပ္ေလာက္ေတာ့ ျဖစ္မယ္ထင္ေပါ့”လို႔ ေျပာၾကျပန္တယ္။
ဘယ္လိုပဲျဖစ္ျဖစ္ ကၽြန္ေတာ့္စိတ္ထဲမွာေတာ့ “သမၼတႀကီးေျပာတဲ့ ႏိုင္ငံေရးယဥ္ေက်းမႈအသစ္ဆိုတာ ဒါပဲ ေနမယ္ထင္တယ္”လို႔ ေကာက္ခ်က္ခ်လိုက္မိပါေတာ့တယ္။
ကၽြန္ေတာ္ဟာ မၾကာမတင္မီကမွ မ်က္၀ါးထင္ထင္ ေတြ႕ရွိခဲ့ရတဲ့ ႏုိင္ငံေရးယဥ္ေက်းမႈအသစ္အေၾကာင္း ကို အႏုလံုပဋိလံု သံုးသပ္ရင္း ပီတိေတြ တစိမ့္စိမ့္ ပြားမ်ားမိေနခ်ိန္မွာပဲ ျဗဳန္းကနဲပဲ ေႏြေခါင္ေခါင္ မိုးႀကိဳး ပစ္ခ်လိုက္တာကို ျမင္ေတြ႕ရသလိုပါပဲ။ ျမန္မာႏုိင္ငံရဲ႕ ဒီမိုကေရစီအနာဂတ္အတြက္ ထိတ္လန္႔တုန္လႈပ္ ဖြယ္ သတင္းတစ္ပုဒ္ ဖတ္လိုက္ရတယ္။
ထိုသတင္းကေတာ့ တပ္ပိုင္ဆိုၿပီး အဓမၼဖယ္ရွားခံခဲ့ရတဲ့ သမီးကေလးေက်းရြာနဲ႔ အနီး၀န္းက်င္ ေက်းရြာ ေတြက ရြာသားေတြရဲ႕ “ကံဆိုးမသြားေလရာ မိုးလိုက္လို႔ရြာ”လို႔ ဆိုရမယ့္သတင္းပါ။ ရန္ကုန္တိုင္းေဒသ ႀကီး လွည္းကူးၿမိဳ႕နယ္အတြင္းမွာရွိတဲ့ ႏွစ္ေပါင္း ႏွစ္ဆယ္ေက်ာ္ အေျခခ်ေနထိုင္ခဲ့ၾကတဲ့ သမီးကေလး ေက်းရြာသားေတြဟာ လြန္ခဲ့တဲ့ေဖေဖာ္၀ါရီလ ၄ ရက္က သက္ဆိုင္ရာ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးအာဏာပိုင္ေတြက ၎တို႔ေနထိုင္တဲ့ေနရာဟာ တပ္ပိုင္ေျမလို႔ဆိုၿပီး အဓမၼ ဖယ္ရွားခံခဲ့ၾကရတယ္။
သမီးကေလးေက်းရြာသူေက်းရြာသားေတြဟာ ပဲခူးတိုင္းေဒသႀကီး အလိုင္နီဆည္အနီးက ေအာင္သိဒၶိ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းမွာ ယာယီတဲေတြထိုးၿပီး ခိုလႈံခဲ့ၾကရတယ္။ သူတို႔ဟာ အလွဴရွင္ေတြလွဴဒါန္းတဲ့ အစား အစာေတြကိုသာ လက္ခံစားေသာက္ၿပီး ေနခဲ့ၾကရတယ္။
သို႔ေပမယ့္ အာဏာပိုင္ေတြက ဘုန္းႀကီးေက်ာင္း၀င္းအတြင္းမွာ ယာယီတဲေတြထိုးၿပီး ေနထိုင္ေနတာကို အႀကိမ္အႀကိမ္ ဖိအားေပးၿပီး ဒုကၡသည္ေတြကို ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းအတြင္းမွ ထြက္ခြာသြားဖို႔ အမိန္႔စာေတြ ထုတ္ျပန္ၿပီး အႀကိမ္ႀကိမ္ ဖိအားေပးခဲ့တယ္။
ေဖေဖာ္၀ါရီ ၆ ရက္မွာေတာ့ သမီးကေလးေက်းရြာမွ ဖယ္ရွားခံခဲ့ၾကရတဲ့ ရြာသူရြာသားေတြကို ပဲခူးတိုင္း အတြင္းမွ အၿပီးအပိုင္ထြက္ခြာဖို႔ အမိန္႔ထုတ္ခဲ့ျပန္တယ္။ ထိုအခါမွာ ရြာသားေတြက မိမိတို႔ရဲ႕ သားသမီးေလးေတြ စာေမးပြဲၿပီးတဲ့အထိ ေအာင္သိဒၶိဘုန္းႀကီးေက်ာင္းအတြင္းမွာ ေနထိုင္ခြင့္ျပဳဖို႔ ေမတၱာရပ္ခံခဲ့ၾကတယ္။
ေဖေဖာ္၀ါရီ ၁၅ ရက္မွာေတာ့ ဒီမိုကေရစီအက်ဳိးျပဳ ကရင္တပ္မေတာ္ DKBA ရဲ႕ စစ္ဗ်ဴဟာမွဴး ဗိုလ္မွဴးႀကီး ေစာသန္းေအာင္ကေန အိမ္ေတြဖ်က္သိမ္းခံၾကရတဲ့ သမီးကေလးေက်းရြာမွ ရြာသူရြာသားေတြကို ကရင္ ျပည္နယ္ကို ေခၚေဆာင္သြားၿပီး ထိုေဒသမွာ ေနထိုင္စရာနဲ႔ အလုပ္အကိုင္ေတြ ေပးမယ္လို႔ ကမ္းလွမ္းခဲ့ တယ္။
သို႔ေပမယ့္ သမီးကေလးရြာသားေတြကေတာ့ အစိုးရက မိမိတို႔ကို သိပ္မေ၀းလွတဲ့ ျပည္မတစ္ေနရာမွာ ေနစရာေျမေနရာ ေပးေလမလားဆိုတဲ့ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္နဲ႔ ဒီေကဘီေအေခၚေဆာင္ရာကို မလိုက္ေသးဘဲ ေစာင့္စားေနခဲ့ၾကတယ္။
ေဖေဖာ္၀ါရီ ၂၁ ရက္မွာေတာ့ လွည္းကူးၿမိဳ႕နယ္ အမွတ္(၂) မဲဆႏၵနယ္မွ ႀကံ႕ခိုင္ေရးပါတီလႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္က သမီးကေလးေက်းရြာမွ အိမ္ေထာင္စု ၁၅၇ စုကို ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီး လွည္းကူးၿမိဳ႕ နယ္ရွိ မင္းကုန္းေက်းရြာအုပ္စု၊ ၀ါးယားကုန္းေက်းရြာအနီးမွာ ေျမကြက္ေတြခ်ထားေပးမယ္လို႔ ေျပာဆိုခဲ့ပါ တယ္။
မတ္လ ၂၇ ရက္မွာေတာ့ ရြာသားေတြဟာ ၀ါးယားကုန္းေက်းရြာအနီးကို ေျပာင္းေရႊ႕ခဲ့ၾကပါတယ္။
သို႔ေပမယ့္ မတ္လ ၂၉ ရက္မွာေတာ့ ၎တို႔ကို ေနရာခ်ထားေပးတဲ့ ေျမကြက္ေတြဟာ အပိုင္ေပးထား တာမဟုတ္သလို မူလကေျပာထားတဲ့အတိုင္း အိမ္ေဆာက္ပစၥည္းေတြ ေထာက္ပံ့မႈမရွိဘဲ ေသာက္သံုးေရနဲ႔ က်န္းမာေရးေစာင့္ေရွာက္မႈေတြအတြက္လည္း အာမခံခ်က္မရွိတဲ့အတြက္ အိမ္ေထာင္စု ၆၄ စုဟာ ေအာင္သိဒၶိ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းဆီကို ျပန္လည္ ေရႊ႕ေျပာင္းခဲ့ၾကတယ္။
ထို႔ေနာက္မွာေတာ့ ေျပးစရာေျမမရွိ ျဖစ္ေနၾကတဲ့ ရြာသူရြာသားေတြဟာ ဒီေကဘီေအေနာက္ကို လိုက္ဖို႔ စိတ္ဒံုးဒံုးခ်ခဲ့ၾကတယ္။ ဧၿပီ ၂ ရက္၊ နံနက္ ၄ နာရီခန္႔မွာ သမီးကေလးေက်းရြာသား ၂၀၀ ခန္႔ဟာ မိမိတို႔ ရဲ႕ ရွိစုမဲ့စုပစၥည္းေလးေတြကို ထုပ္ပိုးၿပီး မိမိတို႔ တစ္ႀကိမ္တစ္ခါမွ် မေနထိုင္ခဲ့ဖူးတဲ့ မိမိတို႔အတြက္ သူစိမ္း ျပင္ျပင္ေနရာျဖစ္တဲ့ ကရင္ျပည္နယ္သို႔ ထြက္ခြာခဲ့ၾကတယ္။ သမီးကေလးရြာသားေတြဟာ မိမိတို႔ရဲ႕ဘ၀ တစ္ဆစ္ခ်ဳိးမွာ ေနထိုင္ရမယ့္ ေနရာသစ္မွာ အဆင္မွေျပပါ့မလား၊ ဘယ္လိုအခက္အခဲေတြမ်ား ေတြ႕ရ ေလမလဲလို႔ ေတြးေတာပူပန္ရင္း ဗိုလ္မွဴးႀကီးေစာသန္းေအာင္ စီစဥ္ေပးတဲ့ ဆယ္ဘီးကားႀကီးေတြေပၚမွာ စီးနင္း လိုက္ပါသြားခဲ့ပါတယ္။
သို႔ေပမဲ့ ထိုေန႔ မြန္းလြဲတစ္နာရီခန္႔မွာ သထံုၿမိဳ႕နဲ႔ ဘားအံၿမိဳ႕အစပ္ ဒံုသမိေခ်ာင္းကူးတံတားအေရာက္မွာ ေတာ့ သမီးကေလးေက်းရြာမွ ဒုကၡသည္ေတြ စီးနင္းလိုက္ပါလာတဲ့ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ေတြကို ကရင္ျပည္ နယ္အစိုးရ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္နဲ႔ လံုၿခံဳေရးနဲ႔ နယ္စပ္ေဒသ၀န္ႀကီးတို႔ရဲ႕ အမိန္႔အရဆိုၿပီး ေရွ႕ဆက္မသြားဖို႔ တား ဆီးျခင္းခံၾကရတယ္။
သမီးကေလးေက်းရြာမွ ဖယ္ရွားခံခဲ့ၾကရတဲ့ ဒုကၡသည္ေတြဟာ ဧၿပီ ၂ ရက္ ည ၇ နာရီေလာက္မွာမွ ဒံုသ မိေခ်ာင္းကူးတံတားကို ျဖတ္သန္းခြင့္ရခဲ့ပါတယ္။ ထို႔ေနာက္မွာေတာ့ ကားတန္းဟာ မြန္ျပည္နယ္ က်ဳိက္ မေရာၿမိဳ႕ရွိ ဆုေတာင္းျပည့္ဘုရားႀကီးမွာ ေခတၱ ရပ္နားခဲ့ၾကပါတယ္။
ဧၿပီလ ၁ ရက္ကလည္း သမီးကေလးရြာသားေတြကို ရက္ေပါင္း ၅၀ ခန္႔ ခိုလႈံခြင့္ေပးခဲ့တဲ့ ေအာင္သိဒၶိ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းကို အလိုင္နီဆယ္ဧရိယာနဲ႔ မလြတ္တဲ့အတြက္ ေျပာင္းေရႊ႕ေပးရမယ္ဆိုတဲ့ သတိေပးစာ ထုတ္ျပန္ခဲ့တယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။
ဧၿပီ ၃ ရက္အထိရရွိတဲ့ သတင္းအရ အဆိုပါဒုကၡသည္ေတြဟာ က်ဳိက္မေရာဘုန္းႀကီးေက်ာင္းမွာ ခိုလႈံေန ၿပီး ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းက ေကၽြးေမြးေထာက္ပံ့တယ္လို႔ သိရပါတယ္။
သမီးကေလးေက်းရြာ ဖယ္ရွားခဲ့ရတဲ့အေၾကာင္းအရင္းကေတာ့ ထိုရြာဟာ တပ္မေတာ္ ေက်ာင္းႀကီးသံုး ေက်ာင္းရဲ႕ တပ္ပိုင္ေျမေပၚမွာ က်ဴးေက်ာ္ေနထိုင္တာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ဖယ္ရွားခံရတာလို႔ ဆိုပါတယ္။ ၿမိဳ႕ နယ္အေထြေထြအုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွဴးက ဇန္န၀ါရီ ၃၁ ရက္ေန႔စြဲနဲ႔ စာထုတ္ၿပီး ေက်းရြာကို ဖယ္ရွာေပးဖို႔ အမိန္႔ ထုတ္ခဲ့တာပါ။
တကယ္ေတာ့ သမီးကေလးေက်းရြာဟာ အနည္းဆံုး ၂၀၀၀ ျပည့္ႏွစ္ကတည္းက ထိုေနရာမွာ တည္ရွိ ေနတယ္ဆိုတဲ့ အေထာက္အထားတစ္ရပ္ အခိုင္အမာ ရွိေနပါတယ္။ ၂၀၀၀ ျပည့္ႏွစ္က တည္ေဆာက္ ၿပီးစီးခဲ့တဲ့ လဂြမ္းျပင္ ေရေလွာင္တမံစီမံကိန္း ကမၺည္းေက်ာက္စာမွာ ထုိေရေလွာင္တမံဟာ လွည္းကူး ၿမိဳ႕နယ္ သမီးကေလးေက်းရြာအနီးမွာ တည္ရွိတယ္လို႔ အတိအလင္း ေရးသားထားပါတယ္။
သို႔ေပမယ့္လည္း ေရႊတိဂံုေစတီေတာ္ ေျခရင္းမွာရွိတဲ့ ေသြးေဆးကန္နားအထိပင္ တပ္ပိုင္ေျမ မက်ဴးေက်ာ္ ရဆိုတဲ့ ဆိုင္းဘုတ္မ်ဳိးေတြ စိုက္ထူထားတဲ့ ျမန္မာႏုိင္ငံမွာ တပ္ပိုင္ေျမေတြ ဘယ္မွ်အထိ မ်ားျပားေနသလဲ ဆိုတာကို ေမးခြန္းထုတ္စရာရွိေနပါတယ္။
ဒါ့အျပင္ ႀကံ့ခုိင္ေရးပါတီက ေနရာခ်ေပးထားတဲ့ ေျမေနရာဟာ မိမိတို႔အတြက္ အဆင္မေျပတဲ့အတြက္ ထိုေနရာမွာမေနဘဲ ဒီေကဘီေအေခၚေဆာင္ရာကို လိုက္ပါသြားၾကတဲ့ သမီးကေလးေက်းရြာသားေတြကို လမ္းခရီးမွာ တားဆီးပိတ္ပင္ေနတဲ့လုပ္ရပ္ေတြဟာ ဘယ္နည္းနဲ႔မွ ေသြး႐ိုးသား႐ိုးမဟုတ္ႏုိင္ဘဲ အာဏာ ပိုင္ေတြဘက္က မိမိတို႔ကို အာခံတယ္ဆိုတဲ့သေဘာမ်ဳိးနဲ႔ ဒဏ္ခတ္ဖို႔ လုပ္ေနတာလားဆိုတဲ့ ေမးခြန္းတစ္ ခုလည္း ေပၚေပါက္လာပါတယ္။
ယခုေနာက္ဆံုးရရွိတဲ့ သတင္းအရကေတာ့ သမီးကေလးေက်းရြာမွာ ဒုကၡသည္ေတြဟာ ဧၿပီ ၅ ရက္ ည ေနမွာ ျမ၀တီၿမိဳ႕ကိုေရာက္ရွိၿပီး ဖားေျခာက္ေတာင္ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းမွာ တည္းခို္ေနၾကတယ္လို႔ သိရပါ တယ္။ သူတို႔ဟာ ေနာက္ေန႔မွာ ေက်ာက္ခတ္ရြာကို ခရီးဆက္ၾကပါတယ္။
တစ္ခ်ိန္တည္းမွာလည္း သမီးကေလးေက်းရြာမွ ရြာသူရြာသားေတြကို ရက္ေပါင္း ၅၀ ခန္႔ လက္ခံ ခိုလံႈခြင့္ ေပးခဲ့တဲ့ ေအာင္သိဒၶိဘုန္းႀကီးေက်ာင္းကို အလိုင္နီဆည္ဧရိယာနဲ႔ မလြတ္တဲ့အတြက္ ေျပာင္းေရႊ႕ေပးဖို႔ သတိေပးစာ ထုတ္ျပန္ခဲ့ေၾကာင္း သိရပါတယ္။ တကယ္ကေတာ့ ေအာင္သိဒၶိဆရာေတာ္ဟာ ဗုဒၶဘာသာ ရဟန္းေတာ္တစ္ပါးပါ။ အာဏာႏုိင္ငံေရးကို လုပ္ေနသူမဟုတ္ပါဘူး။
ဆရာေတာ္ဟာ ဗုဒၶရဲ႕အဆံုးအမကို လိုက္နာၿပီး ဒုကၡေရာက္ေနသူေတြကို ကူညီခဲ့သူပါ။ ထိုလုပ္ရပ္ကို ျပစ္မႈႀကီးတစ္ခုသဖြယ္ သေဘာထားၿပီး ေအာင္သိဒၶိဘုန္းႀကီးေက်ာင္းကို ဖယ္ရွားဖို႔ အထက္ေအာက္အ တိုင္အေဖာက္ညီညီ ေဆာင္ရြက္တဲ့သေဘာမ်ဳိးေပလားလို႔ စဥ္းစားစရာ ျဖစ္ပါတယ္။
တကယ္ေတာ့ သမၼတဦးသိန္းစိန္အေနနဲ႔ အခြင့္အခါသင့္တိုင္းမွာ ျပည္သူကို ဗဟိုျပဳမႈ၊ လူ႔အခြင့္အေရး ေလးစားလိုက္နာေရး၊ ဒီမိုကေရစီတည္ေဆာက္မႈကို ေနာက္ျပန္မဆုတ္မႈ၊ ႏုိင္ငံေရးယဥ္ေက်းမႈအသစ္ ေပၚေပါက္ေနၿပီဆိုတဲ့ ေျပာစကားေတြကို တစ္ဖြဖြေျပာေနခ်ိန္မွာ ျခစ္ျခစ္ေတာက္ပူေလာင္လွတဲ့ ေနေရာင္ ေအာက္မွာ ရိွစုမဲ့စုအထုပ္အပိုးေလးေတြကို သယ္ေဆာင္ရင္း ကေလးငယ္ေလးေတြကို ခ်ီပိုးကာ ဂ်စ္ပစီ ေတြသဖြယ္ ေရႊ႕ေျပာင္းသြားလာေနၾကရတဲ့ သမီးကေလးေက်းရြာသားေတြရဲ႕အျဖစ္ဟာ ရင္နင့္စရာ ေကာင္းလွပါတယ္။
တကယ္ေတာ့ “ဒီမိုကေရစီလူ႔ေဘာင္ တည္ေဆာက္ေနပါတယ္”ဆိုတဲ့ ယေန႔အခ်ိန္မွာ သမီးကေလး ေက်းရြာလို အျဖစ္မ်ဳိးေတြဟာ ျမန္မာႏုိင္ငံရဲ႕ ဘယ္ေနရာမွာမွ ဆက္မျဖစ္သင့္ေတာ့ပါဘူး။
banner
Previous Post
Next Post

0 comments: